عکاسی تبلیغاتی غذا یکی از حرفه های مهم در زمینه تبلیغ بوده و علاوه بر غذا نمونه های دیگری از قبیل نوشیدنی ها، غذا های لذیذ ایرانی و بین المللی، شیرینی، شکلات و … را در بر می گیرد. برای عکاسی تبلیغاتی غذا اهمیت به چند فاکتور مهم در ساخته شدن و شکل گرفتن ویژگی های مطلوب عکس تبلیغاتی از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. از جمله این فاکتور ها و ویژگی های برتر برای داشتن گالری جذابی از عکاسی تبلیغاتی غذا موارد مهم زیر می باشد:

نور: توجه به فاکتور مهم نور در عکاسی تبلیغاتی غذا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نور می تواند به دو شیوه طبیعی و نور پروژکتور تامین گردد. نور طبیعی به جذابیت و تازگی مواد غذایی می افزاید و آن را اشتها برانگیز خواهد ساخت.

تجهیزات: لوازمی از قبیل دوربین، لنز مخصوص و آشنایی با تکنیک های مهم در عکاسی تبلیغاتی غذا بسیار مهم و تاثیر گذار می باشند چرا که کیفیت، شفافیت و زیبایی این عکس ها به آنها بستگی خواهد داشت. لنز ماکرو، دوربین عکاسی با کیفیت همچون برند کانن یا نیکون و … می باشد

نیاز مشتری: برای عکاسی تبلیغاتی غذا توجه به نوع نیاز مشتریان عکس و خریداران غذای مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. با کمی تحقیق و پژوهش در بازار و در نظر داشتن سلیقه صاحبان مشاغل می توان به این مهم دست یافت

ویژگی: از جمله ویژگی های بسیاری مهم در عکاسی تبلیغاتی غذا موارد مهم زیر می باشد:
– غذا باید اشتها بر انگیز و زیبا باشد
– بخار و گرمی آن در عکس تبلیغاتی منعکس شود
– با استفاده از تکنیک های عکاسی حجم و بعد آن مشخص گردد
– منظور اصلی از عکس را به بیننده القا نماید
– زمینه عکس نباید شلوغ باشد