عکاسی صنعتی، حوزه وسیعی است که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر آن قرار می‎گیرند. عکاسی صنعتی به شاخه‎‌هایی از عکاسی با اهداف تجاری اشاره دارد تا یک کالا یا برند یا حتی یک فرد تبلیغ یا یک کالا یا خدمات به فروش رسانده شوند. هر کسب‌وکاری که داشته باشید، داشتن عکس‌های با کیفیتی از محصول یا خدمات که بتواند توجه مشتری را به خود جلب کند و همچنین قادر باشد تاثیرِ ماندگاری بر ذهن او بگذارد، برای موفقیت‌تان بسیار حیاتی است. شما نیاز دارید در فضای حقیقی و مجازی، خود را به مخاطب معرفی کنید و جلوه‌ای بصری در ذهن او بسازید.

عبارتی هر نوع عکاسی که عکس‎برداری با هدف فروش صورت گیرد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار می‎گیرد. عکاسی صنعتی عکس‎برداری از محصولات، خدمات و حتی افراد مشهور را در بر می‎گیرد تا در کمپین‎های تبلیغاتی مانند مجلات، روزنامه‎ها، کاتالوگ‎های تبلیغاتی و موارد متعدد دیگر از این تصاویر برای تبلیغ مشتریان یا محصولات و خدمات آن‎ها استفاده شود.

تصاویر زیبا و با کیفیتی که بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی، کاتالوگ‎های محصولات، وب‎سایت‎های تجاری، موارد تبلیغاتی و غیره مشاهده می‎کنید زیرشاخه عکاسی صنعتی محسوب می‎شوند. این شاخه از عکاسی به طور کلی به منظور بالا بردن سطح فروش و ایجاد آگاهی از برند در مشتری برای تبلیغ یک کالا یا خدمات استفاده می‎شود.

واضح است که فعالیت و کار شما با ارائه تصاویر دارای رزولوشن پایین خدشه‌دار شده و در نظر مشتری، شرکتی غیرحرفه‌ای و مبتدی محسوب خواهید شد! علاوه بر این، استفاده بیش از اندازه از فُرم عکاسی‌های متداول تبلیغاتی، شما را بدون خلاقیت جلوه خواهد داد و نمی‌تواند برایتان سودی به همراه داشته باشد.

اینجاست که عکاسی صنعتی به کارتان می‌آيد و باعث می‌شود کسب‌وکار شما منحصربفرد و متمایز از رقبایتان دیده شود. معنی عکاسی صنعتی را می‌توان در بهینه‌سازی تصویر خلاصه کرد، به طوری که توجه مشتری و بیننده به سوژه‌ای که از آن عکاسی کرده‌اید جلب شود.

industrial photography ذات یک محصول یا خدمات را گرفته و آن را از طریق تصاویر به نمایش می‎گذارند. این تصاویر به طور آشکاری تمام چیزی که یک برند یا خدمات با آن معنا پیدا می‎کند را نشان می‎دهند.
هدف اولیه و مهم عکاسی صنعتی، وفاداری به وقایع و به نمایش گذاشتن جلوه‎های واقعی یک محصول است. به شکلی که توسط نورپردازی و طراحی صحنه در تبلیغ یک کالا غلو نشود. یک عکاس حرفه‎ای در حوزه صنعتی عکس محصول را به نحوی می‎گیرد تا خصوصیات و ویژگی‎های ممتاز آن را به تصویر بکشد.
در این شاخه از عکاسی، کلیه قدم‎های لازم به شکل دقیق و از روی برنامه‎ریزی برداشته می‎شود و عکاس سعی می‎‌کند تا با استفاده از علم و دانش خود همه چیز را تحت کنترل گرفته و نتایج کاملا دقیقی ثبت کند. چون هدف به نمایش گذاشتن کالا به نحوی است که تصویر بازتابی از واقعیت محصول به شمار رود. البته این گفته به معنای بی‎روح بودن تصاویر نیست بلکه خواسته و نیاز کارفرما است که به چه نحو محصول خود را به تصویر بکشد.